Czym jest outsourcing informatyczny? Definicja, zakres obsługi, cena

Informatyk zatrudniony w firmie to spory koszt. Czy można go zredukować? Tak, wybierając profesjonalny outsourcing informatyczny!

Coraz więcej firm bazuje w swojej działalności na komputerach i internecie. Sprawny dostęp do programów oraz zasobów online ma wtedy kluczowe znaczenie dla sprawnego funkcjonowania biznesu. Aby zadbać o to, by wszystko w tym zakresie było dopięte na ostatni guzik, nie trzeba jednak posiadać własnego działu IT lub zatrudniać informatyka. Alternatywa to outsourcing informatyczny, czyli obsługa outsourcingowa świadczona przez zewnętrzną firmę IT.

Co to jest outsourcing informatyczny?

Obsługa określana jako outsourcing informatyczny czy też jako outsourcing IT polega na prowadzeniu szeregu czynności przez firmę zewnętrzną, która zajmuje się wtedy czynnościami informatycznymi w imieniu swojego klienta.

Wobec tego outsourcing informatyczny można porównać do obsługi outsourcingowej innego typu, na przykład w ramach zlecenia księgowości. Wtedy to fachowcy w dziedzinie IT zajmują się czynnościami na rzecz klienta i dbają o to, aby wszystko działało sprawnie.

Gdy chodzi o usługi jak outsourcing informatyczny Warszawa to jedno z tych miast, gdzie można zamówić pełne wsparcie. Jako że usługi często oferowane są też online, można tak naprawdę skorzystać z nich w całym kraju – bez ograniczeń pod kątem lokalizacji.

Outsourcing informatyczny – zakres obsługi

Jakie dokładnie czynności może obejmować outsourcing IT? Zakres usług jest bardzo szeroki, co pozwala również na ich indywidualne dopasowanie do potrzeb konkretnej firmy, by mogła ona działać niezawodnie.

Do najczęściej prowadzonych czynności w ramach takiego outsourcingu zaliczane są:

  • przygotowanie sieci informatycznej
  • administracja siecią informatyczną
  • naprawy zepsutych sprzętów
  • pomoc w przypadku problemów z oprogramowaniem
  • instalacja oprogramowania oraz jego aktualizacja
  • szkolenie pracowników
  • doradztwo informatyczne
  • pomoc w zakresie bezpieczeństwa IT – tworzenie strategii, backupów
  • nadawanie uprawnień pracownikom

Pełne wsparcie w takim zakresie obejmuje również outsourcing informatyczny w firmie DreamITeam Warszawa, który umożliwia sprawne i wydajne działanie przedsiębiorcom w wielu branżach.

W jakiej formie prowadzi się outsourcing informatyczny?

Obsługa jak outsourcing informatyczny może być prowadzona w różnych formach, co przekłada się również na jej dostępność w konkretnych regionach Polski.

Gdy chodzi o outsourcing IT Warszawa jest miastem, gdzie można zamówić pełną obsługę zarówno na miejscu 24h, jak i zdalnie. Z kolei w mniejszych miejscowościach dostępna jest głównie obsługa zdalna, natomiast dojazd może trwać nieco dłużej.

Zdalna obsługa w przypadku outsourcingu prowadzona jest za pośrednictwem internetu i telefonu. Wystarczy skontaktować się wtedy z firmą, która świadczy usługi, aby mogła ona następnie zająć się konkretną, zgłoszoną sprawą. 

Wiele usterek i problemów można rozwiązać wówczas na odległość, dzięki czemu firma może szybko powrócić do sprawnego działania w przypadku pojawienia się różnych problemów.

Z kolei obsługa na miejscu polega na przyjeździe fachowca do firmy, który może wtedy zająć się zgłoszonym problemem, na przykład może naprawić sprzęt czy też zająć się wykonaniem instalacji na zamówienie klienta.

Do kogo skierowany jest outsourcing IT?

Z oferty jak outsourcing informatyczny można skorzystać w przypadku każdej branży oraz wielkości firmy. Nie ma zatem znaczenia to, czy firma jest mniejsza czy większa, jakie usługi czy produkty oferuje.

Gdy potrzebna jest fachowa obsługa informatyczna w przystępnej cenie, outsourcing IT może być zawsze dobrym wyborem, aby zadbać i sprawne działanie biznesu.

Outsourcing informatyczny – jaka jest cena?

Gdy chodzi o usługę jak outsourcing IT, cena będzie zależała głównie od zakresu wybranej oferty oraz od liczby stanowisk komputerowych i serwerów w firmie.

Ceny tego typu obsługi rozpoczynają się już od około 500 złotych miesięcznie dla mniejszych biznesów, natomiast w większych firmach, gdzie wybierany jest szerszy zakres usług, mogą one wynosić nawet parę tysięcy złotych.

Redakcja teletechnika-system.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.