Tutaj jesteś

Najlepsze strategie reklamowe dla sklepów internetowych

22 września 2020 Internet

Kiedy uruchamiasz sklep w sieci, liczysz po cichu na to, że od pierwszego dnia odniesie sukces. To uczucie trwa tylko chwilę, potem zderzasz się z rzeczywistością. Zdajesz sobie sprawę, że może zająć to o wiele więcej czasu, niż się spodziewałeś i być może będziesz potrzebować strategii marketingowej. Reklama sklepów internetowych to opcja, dzięki której możesz przyspieszyć rozwój swojej firmy.

Plan reklamowy

Im więcej wiesz na temat reklam sklepów internetowych, tym większa wydaje się lista rzeczy do zrobienia. Zbyt wielu właścicieli sklepów ślepo rzuca się na pierwszą lepszą okazję, by zareklamować swój sklep. Bez porządnego planu często jest to droga, która prowadzi donikąd.

Śledzenie

Google Analytics jest idealnym narzędziem do śledzenia ruchu na stronie. Możesz dokładnie zobaczyć, skąd pochodzą użytkownicy i co robią w Twojej witrynie. Możesz również użyć tej techniki do śledzenia odwiedzających, którzy pochodzą z linków z innych miejsc, takich jak e-maile lub media społecznościowe.

Retargeting

Najtrudniejszą częścią marketingu jest sprawienie, by wzbudzić w ludziach zainteresowanie. Jeśli więc skupisz się na osobach, które już odwiedziły Twoją witrynę, to współczynniki konwersji będą wyższe. Możesz to zrobić zarówno za pośrednictwem Facebook Ads, jak i Google Adwords. To, który sposób sprawdzi się najlepiej w Twoim sklepie, zależy od Twoich klientów i reklam. 

Zakupy Google

Reklamy produktowe pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google. Ale zamiast zwykłych reklam tekstowych są to reklamy produktów, które zawierają zdjęcie produktu, cenę i krótki opis. Reklama sklepów internetowych w Zakupach Google stała się kluczowym elementem kampanii w ciągu ostatnich kilku lat.

Reklama sklepów internetowych na Facebooku

Na Facebooku możesz skonfigurować kampanię reklamową promującą Twoje produkt lub sklep. Możesz także wyróżnić post, promować swój  fanpage lub stworzyć na nim wezwanie do działania (CTA). Facebook oferuje możliwość kierowania reklam do określonych odbiorców.

Płatne wyszukiwanie

Google Ads (dawniej Google Adwords) to usługa internetowa, która umożliwia umieszczanie reklam wyświetlanych w wyszukiwarce Google lub na platformach wyświetlania. Reklamy w wyszukiwarce przypominają typowe wyniki wyszukiwania Google i zwykle pojawiają się przed wynikami organicznymi.

Podsumowanie strategii reklamowych

To tylko kilka sposobów, gdzie możesz wykorzystać reklamę sklepów internetowych. Pamiętaj, że kampania reklamowa nie przynosi rezultatów z dnia na dzień i nie musisz podejmować wszystkich powyższych działań, aby odnieść sukces. Po prostu wybierz jeden lub dwa sposoby do przetestowania każdego miesiąca, wyznacz cele, śledź wyniki i trzymaj się ich. 

Redakcja teletechnika-system.pl

Znamy się na komputerach, urządzeniach i mediach. Dzielimy się swoją wiedzą i doświadczeniem.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?